بازاریابی با استفاده از یوتیوب
بازاریابی با استفاده از یوتیوب
چهار شنبه 17 ارديبهشت 1399 ساعت 16:32 | بازدید : 252 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

بازاریابی با استفاده از یوتیوب یکی از بهترین گزینه های بازاریابی آنلاین برای تجارت های کوچک می باشد

 

اگر اکنون فردی بیاید و از شما سوال کند که برای بازاریابی کردن، کدامیک از شبکه های اجتماعی را به او معرفی می کنید؛ شما چه پاسخ می دهید؟ به احتمال زیاد به او خواهید گفت: "فیسبوک، یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی می باشد"

اکنون به این سوال پاسخ دهید: در صورتی که همان شخص بیاید و از شما بپرسد که کدامیک از شبکه های اجتماعی را برای بازاریابی کردن از همه شبکه های اجتماعی بدتر می دانید؛ شما چه پاسخی به این شخص می دهید؟ به احتمال زیاد به او خواهید گفت: "یوتیوب"

ممکن است به نظرتان پاسخ درستی به این سوال داده باشید ولی باید گفت که اگر چنین پاسخی داده باشید؛ سخت در اشتباه هستید! پاسخ شما به سوال کاملا  غلط است!

یوتیوب، می تواند فایده های بسیار زیادی برای تجارت هایی که به صورت مداوم و پیوسته از آن استفاده می کنند داشته باشد. ولی برای این که این کار را بکنید؛ باید بدانید که بازاریابی کردن با استفاده از یوتیوب نسبت به بازاریابی کردن با استفاده از دیگر ابزارهای شبکه های اجتماعی متفاوت می باشد. در حقیقت وقتی که با دیگر ابزارهای شبکه های اجتماعی به کار بازاریابی می پردازید؛ و زمانی که می خواهید با استفاده از یوتیوب بازاریابی کنید؛ باید دو استراتژی کاملا متفاوت از هم را درنظر داشته باشید. بازاریابی با استفاده از یوتیوب برای این که برای شما فایده ای داشته باشد؛ باید به شیوه ای کاملا متفاوت از بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی دیگر انجام بگیرد. اما سوال اینجاست که چرا باید از یوتیوب برای بازاریابی استفاده کنید؟ مگر مزیت استفاده کردن از یوتیوب برای بازاریابی چیست؟ بهتر است قبل از این که این سوال را از خودتان بپرسید؛ این نکته را درنظر بگیرید که بسیاری از تجارت ها هستند که مزیت های استفاده کردن از یوتیوب به عنوان یک ابزار تجاری را نمی دانند. در این پست قصد داریم تا چهار دلیل ارایه کنیم برای این که بازاریابی با استفاده از شبکه اجتماعی یوتیوب نسبت به بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی دیگر می تواند برای تجارت های کوچک به صرفه تر باشد:

  1. یوتیوب، مخصوص به اشتراک گذاری "ویدیو" است و دنیای امروز، دنیای "ویدیو" می باشد
  2. وب سایت یوتیوب دارای مخاطبینی بسیار متنوع می باشد
  3. ویدیوهای یوتیوب در نتیجه های جستجو در موتورهای جستجوگر، در صفحه های اول قرار می گیرند
  4. تعداد کمی از تجارت ها هستند که از شبکه اجتماعی یوتیوب به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده می کنند

اکنون به بررسی این دلایل می پردازیم

دلیل اول: یوتیوب، مخصوص به اشتراک گذاری "ویدیو" است و دنیای امروز، دنیای "ویدیو" می باشد

مهم ترین مزیت استفاده از یوتیوب برای بازاریابی این است که این شبکه اجتماعی، یک شبکه اجتماعی "به اشتراک گذاشتن ویدیو" است. به کلمه "ویدیو" دقت کنید. همان طور که می دانید؛ امروزه "ویدیو" یکی از مهم ترین ابزارهایی است که از آن برای بازاریابی استفاده می شود. امروزه ویدیو دنیای بازاریابی را تحت سلطه خودش قرار داده است. وب سایت هایی که در محتوایشان از ویدیو استفاده می کنند؛ نسبت به وب سایت هایی که از ویدیو استفاده نمی کنند؛ رده بندی های بالاتری دارند. همچنین تمام پلتفرم های شبکه های اجتماعی که از ویدیو استفاده می کنند نسبت به پلتفرم هایی که از ویدیو استفاده نمی کنند بازدیدکننده های بیشتر و فالوورها (follower) ی بیشتری دارند. بنابراین با توجه به شرایطی که پیش آمده است؛ احتمال این که مشتریان به تجارت هایی که در آنها از ویدیو استفاده می شود جلب شوند خیلی بیشتر خواهد بود. هنگامی که شما از وب سایت یوتیوب استفاده می کنید؛ در حقیقت شما دارید از یک مجموع خیلی بزرگی از ویدیوها استفاده می کنید. شما می توانید بخشی از این ویدیوها را خودتان آپلود کنید و همچنین می توانید از ویدیوهایی که در این وب سایت می بینید؛ استفاده کنید و آنها را در وبلاگ خودتان بیاورید (این کار را تنها می توانید با چند کلیک انجام دهید). با این کار می توانید کاری کنید که پست های وبلاگتان پویاتر و جذاب تر شوند.

دلیل دوم: وب سایت یوتیوب دارای مخاطبینی بسیار متنوع می باشد

وب سایت یوتیوب همچنین دارای مخاطبینی بسیار متنوع است که شامل طیف بسیار گسترده ای از مردم می شوند. این کاربران برای پیدا کردن محتوایی که به دنبال آن می گردند؛ هم از موتور جستجوگر یوتیوب و هم از موتور جستجوگر گوگل استفاده می کنند. بنابراین در صورتی که شما این توانایی را داشته باشید که کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید؛ قادر خواهید بود تا به راحتی با این دسته از مخاطبین ارتباط برقرار کنید. این موضوع همچنین به آنها هم این امکان را می دهد که شما را پیدا کنند!

دلیل سوم: ویدیوهای یوتیوب در نتیجه های جستجو در موتورهای جستجوگر، در صفحه های اول قرار می گیرند

از آن جایی که ویدیوهای یوتیوب در همان صفحه های اول نتیجه های حاصل از جستجوهای گوگل نمایش داده می شوند؛ و از آن جایی که وب سایت یوتیوب از نظر رده بندی موتورهای جستجویی که بیشترین میزان جستجو در آنها انجام می گیرد؛ رتبه دوم را دارد؛ (بعد از گوگل) بنابراین شما می توانید از مزیت های این وب سایت به عنوان ابزاری برای بازاریابی در کارتان استفاده نمایید.

دلیل چهارم: تعداد کمی از تجارت ها هستند که از شبکه اجتماعی یوتیوب به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده می کنند

یکی دیگر از مزیت هایی که بازاریابی کردن با استفاده از یوتیوب می تواند برای شما داشته باشد این است که تنها 9 درصد از تجارت های کوچک در حال استفاده کردن از یوتیوب می باشند! بنابراین نسبت تجارت های کوچکی که در دنیا از شبکه اجتماعی یوتیوب استفاده می کنند چیزی حدود یک در هر ده تجارت کوچک است. بنابراین این بدان معنی است که شما در صورت استفاده کردن از یوتیوب به عنوان ابزاری برای بازاریابی، می توانید از بسیاری از رقبای خودتان (که از این شبکه استفاده نمی کنند) جلو بیفتید و کار بازاریابی را بهتر انجام دهید.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 10
:: باردید دیروز : 26
:: بازدید هفته : 36
:: بازدید ماه : 10
:: بازدید سال : 1217
:: بازدید کلی : 5717